Wednesday, February 16

Kisah Temuduga Daku

Baru-baru nie, minggu lepaslah kot. Dalam 7hb Februari 2011, saya dipanggil datang untuk temuduga Juruteknik Awam di salah sebuah hospital di ibu kota.

5 minit lagi sebelum 11 a.m, saya dah pun sampai ke tempat yang dituju. kemudian saya mengetuk pintu dan masuk ke office mereka.

"Assalamualaikum...saya datang sini untuk temuduga...", tanya saya.
"Ooo.. Sofea ya? duduk dulu ya? Bos ada kat dalam tengah meeting..", kata kakak receptionist tu.

Saya pun tunggulah dari minit ke minit. Dari puluh minit ke puluh minit. Saya duk melanguk dalam tu.. Muka paksa senyum macam kambing dengan staff-staf kat sana. Hahaha... Then, sampailah pukul 11.45am, baru saya dipanggil masuk ke bilik meeting mereka.

Alangkah terkejutnya saya yang menyoal tu semuanya yang "Big size" punya. ahhahah... Bukannya saya doq k risau pasal apa yang akan ditanya, tapi saya fikirkan pasal say8iz badan mereka. kelakar..kelakar...! Hak3..

Tu la...Syaitan datang merasuk jiwa saya supaya bercakap yang tak baik dalam hati, saya pun disoal di dalam bilik tu selama Dua Jam. Dua jam beb. Kematu dah bontot saya nie....!!

Dengan saiz badan aku yang keding nie, aircond pula rendah sangat . Sejuk pula tu... Pergh, gila babas. Menggigil kepala lutut saya nie.

Macam-macam saya disoal tau. Pergh, semuanya pasal engineering punya. Lepas tu, dia tanya pula macammana baca drawing/plan. Mereka pun bagilah saya drawing supaya suruh baca.

At last, dah habis interview. Barulah mereka kata "Kitorang tanya awak bertubi-tubi nie pun sebab awaklah perempuan pertama yang berani minta kerja technician di syarikat nie.."

Lepas tu, kembanglah hidung saya. Dengan pantas saya pun mengucapkan terima kasih dan terus saja berlalu pergi.

0 komen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ketahui Bagaimana Rahsia Orang Biasa Buat Duit Automatik Hanya Dari Rumah !!

100 88 Yang Pertama Mendaftar Akan Mendapat Siri Panduan Buat Duit Secara PERCUMA!

Sila isikan nama dan email anda dibawah:

Laporan Sulit #1: "Rahsia Bodoh Teknik Side Income Buat Duit Dari Rumah Secara Automatik DiRumah!" Laporan Sulit #2: "Sistem Buat Duit RM3,260 Dalam 30 Hari Cara Senang!"
Nama:
Email Utama:

I fully respect your email privacy!