Wednesday, September 18

Rahsia Untungnya labur Emas

Hi apa khabar? Semoga sihat selalu.. Saya baru je terbaca info tentang pelaburan yang sangat menarik iaitu tentang pelaburan emas. Baru saya tahu yang emas adalah pelaburan dengan risiko yang sangat rendah. Ianya juga bebas dari cukai keuntungan (gain tax) dan sebarang kos pengurusan.

 Apa yang menarik ialah ianya kalis inflasi. Maknanya di sini, nilainya tak jatuh jika dibandingkan dengan nilai matawang semasa. Kalau kita lihat, dulu sekitar tahun 80-an, nilai 50 sen masih besar nilainya. 

 Dengan duit sebanyak itu kita masih boleh dapatkan sebungkus nasi lemak, minuman dan gula-gula 10 sen 5 biji. Tapi hari ini 50 sen dah tak dapat beli nasi lemak lagi, bahkan beli gula-gula pun mungkin dapat 3 biji je. Tu lah yang dikatakan inflasi. 

Harga barangan jadi semakin mahal. Berbeza dengan emas, harganya setiap tahun sentiasa naik dan risikonya sangat rendah jika kita tahu bagaimana nak laburkannya dan kaut keuntungan dengan betul. Hmm…sebenarnya apa yang saya kongsikan ini, saya dapat daripada laman web berikut ;  


Jadi jika nak tahu lebih lanjut, baca sendiri la yer …bagus untuk pengetahuan pelaburan anda. 

Ikhlas,
Sofeaml


0 komen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ketahui Bagaimana Rahsia Orang Biasa Buat Duit Automatik Hanya Dari Rumah !!

100 88 Yang Pertama Mendaftar Akan Mendapat Siri Panduan Buat Duit Secara PERCUMA!

Sila isikan nama dan email anda dibawah:

Laporan Sulit #1: "Rahsia Bodoh Teknik Side Income Buat Duit Dari Rumah Secara Automatik DiRumah!" Laporan Sulit #2: "Sistem Buat Duit RM3,260 Dalam 30 Hari Cara Senang!"
Nama:
Email Utama:

I fully respect your email privacy!