Sunday, May 17

bagaimana memulakan perniagaan online

Saya dahulu, memulakan perniagaan ini dengan menggunakan laman web percuma seperti geocities dan blogspot. Kini saya mengambil keputusan untuk membeli domain sendiri dengan harga RM150.00 setahun.

 Pada awal dahulu saya tak tahu membina laman web sendiri. Untuk itu saya membeli banyak buku dan juga membeli perbagai ebook secara online. Saya belajar peringkat demi peringkat seperti bahasa html dan frontpage. Saya cuba membuat laman web dan saya upload page saya ke server.

Pada mulanya tak menjadi dan terpaksa tanya kawan-kawan. Akhirnya saya berjaya buat laman web dan blog sendiri menggunakan domain saya sendiri.

Rasa kelakar pula masa mula-mula nak berkecimpung dalam perniagaan internet ni. Mula-mula rasa terkial-kial juga, lama-kelamaam saya semakin expert nak berniaga online.

Bila ada domain sendiri kita boleh kawal dan edit sendiri. Kita mempunyai identiti sendiri dan pembeli hormat pada perniagaan kita. Domain saya ialah seperti berikut: http://panduan-maybank2u.com

Sebenarnya, banyak  jenis perniagaan online yang boleh anda buat:

-Jual produk orang secara dropship Ilmu yang perlu anda ada. Ilmu bina blog free Ilmu bina blog . web pada domain sendiri Ilmu pemasaran, teknikal seo, pengiklanan Ilmu sistem bayaran Ilmu pemasaran facebook.
 Ilmu produk yang nak jual Untuk jadi pro anda kena belajar dari buku, ebook, kursus dan sebagainya, 

Tempat rujukan dan pertanyaan saya ialah di www.wangcyber.com . Sini ramai rakan yang telah berjaya. macam perniagaan internet di forum ini.

Perancangan saya seterusnya ialah mengiklankan produk saya dalam Berita Harian dan laman web yang banyak hit seperti malaysiakini.com, harakahdaily dan sebagainya. Dengan menghebahkan laman web kita, baru orang tahu dan barangan kita juga akan di ketahui ramai.

so...kalau nak tahu bagaimana caranya. Mulakan langkah pertama anda dengan mewujudkan maybank2u online. Jika perlukan tutorial lengkap, padat, tapi ringkas dan mudah difahami, terus email saya di sofea5170@gmail.com


----------------------------
Nak tahu lebih lanjut tentang Formula Buat Duit Sendiri? Klik sini

0 komen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ketahui Bagaimana Rahsia Orang Biasa Buat Duit Automatik Hanya Dari Rumah !!

100 88 Yang Pertama Mendaftar Akan Mendapat Siri Panduan Buat Duit Secara PERCUMA!

Sila isikan nama dan email anda dibawah:

Laporan Sulit #1: "Rahsia Bodoh Teknik Side Income Buat Duit Dari Rumah Secara Automatik DiRumah!" Laporan Sulit #2: "Sistem Buat Duit RM3,260 Dalam 30 Hari Cara Senang!"
Nama:
Email Utama:

I fully respect your email privacy!