Tuesday, October 1

Nak Berniaga Tapi Takde Modal?


Disebabkan ekonomi gawat dan barang juga  semakin lama semakin mahal maka kita memerlukan modal yang agak banyak untuk memulakan sesuatu bisnes atau pun pelaburan.

Disini saya sertakan beberapa cara bagaimana kita boleh dapatkan modal untuk menjana keuntungan melalui pelaburan emas:

1) Simpanan.

Saya percaya awak pasti ada wang simpanan dekat bank bukan? Jadi tunggu apa lagi, keluarkan sedikit dan boleh terus melabur dalam emas. Simpanan tetap di bank hanya memakan nilai wang awak sahaja. Ia merugikan bukan?

2) ASB-Overdraft

Jika anda mempunyai simpanan di Amanah saham bumiputra, anda boleh cagarkan sijil ASB anda kepada bank untuk mendapatkan overdraft. Disini saya tidak akan terangkan secara terperinci proses ASB-Overdraft ini kerana agak panjang dan boleh mengelirukan awak nanti :)

3) Personal Loan.

Berita baik kepada penjawat Awam (kerja kerajaan). Sekarang BSN dan juga Public Bank ada menawarkan pinjaman peribadi dimana interest rate adalah sekitar 5% sahaja. Inilah peluang bagi penjawat awam memulakan pelaburan emas ini.

4) Cagar Emas.

Awak mempunyai gelang atau rantai emas? Maka awak boleh memulakan pelaburan emas ini dengan wang cagaran tersebut. Tetapi harus berhati-hati, risiko disini adalah bayaran upah simpan sekitar 1% sebulan.

5) Pinjam yang tidak ada interest

Jika awak ada saudara mara atau rakan yang sanggup melabur wang mereka, awak boleh yakinkan mereka untuk memberi pinjaman kepada awak. Berikan mereka satu tempoh masa dan awak berjanji akan membayar kemabali wang mereka berdasarkan tarikh yang dipersetujui.


6) Jadi affiliate/ agen

Jika awak mahir bab komputer dan internet menet ni bolehlah cuba untuk test market di luar dengan menjadi ejen atau affiliate sesuatu produk. mungkin anda boleh cuba di sini.

0 komen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ketahui Bagaimana Rahsia Orang Biasa Buat Duit Automatik Hanya Dari Rumah !!

100 88 Yang Pertama Mendaftar Akan Mendapat Siri Panduan Buat Duit Secara PERCUMA!

Sila isikan nama dan email anda dibawah:

Laporan Sulit #1: "Rahsia Bodoh Teknik Side Income Buat Duit Dari Rumah Secara Automatik DiRumah!" Laporan Sulit #2: "Sistem Buat Duit RM3,260 Dalam 30 Hari Cara Senang!"
Nama:
Email Utama:

I fully respect your email privacy!